مطالعات کروموزومی بر روی برخی از گونه‌های جنس .Scorzonera L از ایران

نویسنده

چکیده مقاله:

مشاهدات کروموزومی 16 نمونه متعلق به 12 گونه گزارش می‌شود. شش گونه از گونه‌های مذکور برای این اولین بار شمارش کروموزومی شده‌اند. همچنین رفتار کروموزومی در تقسیم میتوز گونه‌ها مورد توجه قرار گرفته است.

برای دانلود باید عضویت طلایی داشته باشید

برای دانلود متن کامل این مقاله و بیش از 32 میلیون مقاله دیگر ابتدا ثبت نام کنید

اگر عضو سایت هستید لطفا وارد حساب کاربری خود شوید

منابع مشابه

مطالعات کروموزومی بر روی برخی از گونه های جنس .scorzonera l از ایران

مشاهدات کروموزومی 16 نمونه متعلق به 12 گونه گزارش می شود. شش گونه از گونه های مذکور برای این اولین بار شمارش کروموزومی شده اند. همچنین رفتار کروموزومی در تقسیم میتوز گونه ها مورد توجه قرار گرفته است.

متن کامل

اعداد کروموزومی برخی از گونه‌های جنس درمنه (Artemisia) از ایران

اعداد کروموزومی 12 گونه از جنس درمنه (Artemisia) از ایران معرفی می‌گردند که از میان آنها اعداد کروموزومی 5 گونه برای اولین بار گزارش می‌شوند. دو شمارش جدید برای دو گونه که قبلاً از نظر سیتولوژیکی مطالعه شده بودند، ارائه می‌گردد.

متن کامل

مطالعات کروموزومی بر روی برخی از گونه های سرده پیاز (تیره نرگسیان) در ایران

چهار گونه از دو زیر جنس پیازهای ایران، با استفاده از تکنیک اسکواش و رنگ آمیزی فولگن، مورد ارزیابی کروموزومی و کاریوتیپی قرار گرفتند. سطح پلوییدی گونه‌هایA. Longivaginatum ، A. hooshidaryae و A. remediorum (2n = 2x = 16) برای نخستین بار گزارش می شود. نتایج نشان داد که A. rotundum تتراپلویید (2n=4x= 32) است. دو تیپ کروموزومی (‘‘m’’, ‘‘sm’’) فرمول های کاریوتیپی مختلفی را تشکیل دادند. میانگین طول ک...

متن کامل

اعداد کروموزومی پانزده گونه جنس (Plantago L. (Plantaginaceae از ایران

اعداد کروموزومی برای 15 گونه جنس Plantago از ایران بررسی شده است. اعداد کروموزومی برای سه گونه (24n=2) P. loeflingii و (10n=2)   P. stocksiiبرای اولین بار و برای گونه (8،10n=2) P. albicans و دو زیر گونه (10n=2)  P. coronopus subsp. commutata   و (20n=2)  P. coronopus subsp. coronopusجدید می‌باشد. سطح دیپلوئیدی کروموزومی گونه‌های مطالعه شده از (8n=2) تا (24n=2) متغیر می باشد. نتایج بدست آمده با ...

متن کامل

مطالعات کروموزومی روی بعضی گونه‌های خانواده Boraginaceae از ایران

مشاهدات کروموزومی 30 جمعیت متعلق به 26 گونه گزارش می‌شود. شش گونه از گونه‌های مذکور برای اولین بار شمارش کروموزومی شده‌اند. همچنین رفتار کروموزومی در تقسیم میوز تعدادی از گونه‌ها مورد توجه قرار گرفته است.

متن کامل

گونه جدیدی از جنس Scorzonera، تیره Asteraceae از نطنز، ایران

Scorzonera karkasensis Safavi به عنوان گونه جدیدی از ایران معرفی و نشانویژه‌های ریختی آن با نزدیکترین آرایه مقایسه شده است. گونه جدید از نظر ریختی نزدیک به S. tenax Rech. f.بوده و با توجه به تفاوتهایی که در یقه، ساقه‌ها، برگها، براکته‌ها، گلچه‌ها و فندقه‌ها دارد از آن جدا می‌شود. نقشه پراکندگی، نقاشی و تصویرگونه جدید نیز ارایه شده است.

متن کامل

منابع من

با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید

ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده

{@ msg_add @}


عنوان ژورنال

دوره 8  شماره 1

صفحات  111- 117

تاریخ انتشار 1999-07-23

با دنبال کردن یک ژورنال هنگامی که شماره جدید این ژورنال منتشر می شود به شما از طریق ایمیل اطلاع داده می شود.

کلمات کلیدی

میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com

copyright © 2015-2023